Follow on Bloglovin

fredag 21. november 2014

Julepakkene

Hver fjerde nordmann tar hele eller deler av julehandelen på nett, og e-julegavene blir stadig flere og flottere, melder Posten Norge i dag. Jeg er en av de fire. Jeg har spart gjennom året til å gi gaver. Og de blir både fine, nyttige og flotte. Jegh ar bestilt alt på nett. Posten forteller om mindre pakkesending, men det er jo fordi vi får sendt dem via butikken. Så egentlig, er det mer sendinger først, bare færre midt i julestrida. 

Under treet i år, kommer det også et par bøker. Fra meg. Men det er mest annet. Bøker har vi så god tilgang til gjennom året. Bøker har blitt så tilgjengelige. Som pocket er de ikke så dyre lenger og folk kjøper det de vil lese. Men hobbybøker som Det søte liv og Skappelstrikk kommer nok under mange juletrær i år. Det tipper jeg! 

Personlig ønsker jeg ikke så mye til jul i år (men jeg får). Jeg liker best å gi. Og jeg vet heller ikke helt hvordan jeg skal si takk. Jeg vet det høres rart ut, det er jo bare å si takk. Men det er så mye som skal stemme i hodet mitt når jeg sier takk. Og det er mulig det har med sykdomsbildet mitt å gjøre. Jeg har valgt å ikke blogge om det, men det er der. Uten glass og ramme. 

Hva ønsker du i år? Bortsett fra fredelig jul, snille unger og god mat? 

1 kommentar:

  1. Heisann!
    Jeg har kanskje nevnt tidligere at jeg ikke er spesielt "juletre" av meg? I tillegg er jeg håpløs på julegaver. Dårlig kombinasjon, men alle som er i "målgruppa" har fått beskje om at hvis de ønsker seg noe annet enn bøker, så må de gi meg ønskeliste :o)
    Det blir dermed bøker på de fleste- det virker litt som at folk ikke synes de kan si rett ut hva de ønsker seg, eller kanskje de fleste synes de har nok av det meste og dermed ikke klarer å finne på noe?
    Jeg har i hvertfall kommet på noe jeg ønsker meg utover de obligatoriske ønskene: ullstillongs fra Kari Traa! En sånn med stjernemønster på, hvilken farge spiller ingen rolle, noen må jo giverne få bestemme også! (Egentlig er den for dyr til å ønske seg, men kanskje fra hundene?)
    Kos deg med julegorberedelsene- her har meteorologene nærmest lovt at vi skal få snø i helga, så kanskje litt julestemning kan krype inn i sjela mi også!

    SvarSlett