Follow on Bloglovin

lørdag 20. september 2014

Én forfatter, 24 timer, alle norske fylker

Jeg sitter med en pressemelding fra Samlaget, de som utgir bøker på nynorsk. Det tiltaler meg og gjør Norge rikt med sine to språk
Bokaktuelle Gunnar Garfors besøkte alle fylkene i landet på 24 timer! Jeg lar meg imponere. Torsdag 18 september ble boka utgitt med tittelen "198. Mi reise til alle verdas land."

16.9. kl 00.01 starta Garfors på rekordforsøket landet rundt, og etter 22, 5 timer landet han og broren, Øystein Garfors i Alta i Finnmark. På stuntet brukte de én ferge, to biler, og sju fly.

-Dette var den beste måten å etterlikne besøk i alle verdas land på, her hjemme i Norge, sier han selv om stuntet. 
De utvekslet bøker mot historier i alle fylkene de var innom og flere fulgte med i sosiale medier på reisen. 

Jeg synes det er gøy når noen gjør noe ekstra ut av boklanseringen sin, og å få forfattere på besøk er veldig flott. Selv har jeg møtt noen gjennom intervjuene jeg har gjort. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar