Follow on Bloglovin

fredag 6. februar 2015

Samefolkets dag

Det er fredag 6. februar og Samefolkets dag. Det får desverre ikke så mye oppmerksomhet. Derfor skriver jeg om det. Det er visst fint i Finnmark, men de aller fleste samene bor i Oslo og andre steder. Jeg håper de feirer overalt i dag. Fordi, de er viktige. Akkurat som alle andre. Viktige. 

Jeg heier på samene i dag. Jeg heier på nissens reinsdyr. Jeg blander virkelighet med fantasien og sier Rudolf er rød på nesa. Og så var det all snøen. De måker og skraper og holder byfolket våkne i Oslo. Midt på natta kjørte de isskrapere i natt. 

Jeg ble ikke berørt, sykehuset ligger skjermet til. Men de kjørte i boligstrøk. Så om du ser en litt trøtt i tryne- type i dag, er det ikke så rart og heller godt forståelig. Og vi liker godt og forståelig og tar tommel opp. 

Det er mye jeg ikke skjønner. Og jeg blir virrende på sosiale medier. Med alt og ingenting. 

H. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar