Follow on Bloglovin

mandag 9. februar 2015

Fra alt det hvite

Jeg abonnerer på e-diktet. I dag kom et dikt om haren: 

Haren

Vet du hva haren
sier om vinteren?
«Hutte-tutte-tu.
Lever jeg til sommeren
skal jeg bygge meg et hus.»

Men når sommeren kommer,
og det blir varmt,
glemmer han det.
«Hæ-hæ-hæ.
Hus i hver busk,
hus i hver busk,»
sier han, og da tror han aldri
vinteren kommer igjen.
Forfatter: Ukjent
Utgitt: Gammel regle
Sånne dikt snakker til meg. Med meg og til meg. Jeg vil ut til haren, hvit som snø, jeg vil hoppe, lage spor, leke snøengel. Jeg vil, jeg vil og får det ikke til. 

Det er enda en dag på sykehuset. Veggene er de samme gulhvite som i går. Jeg tygger på tankene mine og vrenger ordene ut i bloggen. Jeg har vel noe å skrive? 

Ikke i dag, i dag har jeg ikke noe å skrive. Annet enn å dele diktet. Abonner på ediktet du også. Det er hyggelig med et barnedikt og et voksendikt i mailboksen hver uke. Helt gratis er det også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar