Follow on Bloglovin

tirsdag 6. januar 2015

Innspill: Om de tre små fisk (make my tuesday)

Tirsdag, tid for tale, tid for taushet. Jeg liker ord på t. Jeg prøver i alle fall å inbille meg det. Jeg skulle kanskje hete Tuva Therese. Det er vel ikke for ingenting, moder Therese? Farmmoders mellomnavn. Og midt i mellom, forsvant navnet og jeg fikk H. H er to personer som holder hverandre i hendene. 

I dag har jeg laget tirsdagen litt spesiell. Jeg har fått gjennom å få kjøpe meg fisk. De skal hete Fy, Flate og Fomle og skal være tre små fisk, kanskje Betta splendens - Kampfisk. Det handler om å kjempe til siste åndedrak. Make your day. 
Har du hatt akvarie? Jeg har masse å lære og tar gjerne i mot tips. Det blir et lite ferskvannsakvarium. Jeg tenker rundt 40 liter. Og de svømte og de svømte og de svømte rundt. 

I dag skal jeg redigere litt bilder og kanskje lese litt. Akkurat nå kjemper jeg mot klokka. Den går for sakte og ikke engang rundt hånden min. Jeg er sint på klokka. Kan den ikke løpe til tre? Det er sprint på TV. Skijentene er ute og løper. Tikk takk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar