Follow on Bloglovin

mandag 28. juli 2014

Pakke i posten.. Please Welcome Kindle!

Jeg har fått pakke i posten fra Multicom. De er alltid tidlig ute med digitale løsninger og elektroniske produkter. Allerede i 2008 kjøpte jeg en digital kulepenn der. Men i dag, i dag kom Kindle paperwhite. Den er helt fantastisk. Jeg har fått den i gang,  sett lesbarheten på skjermen, og satt inn personlige opplysninger, men ikke lastet ned bøker enda. 

Kindle er fantastisk lett å holde i hånden og den 6 tommer store skjermen er bare litt mindre enn en pocketbok. Nå blir det å gå på jakt etter et fint etui til den. Og selvfølgelig, å laste ned bøker. Jeg tror jeg kan forbedre engelsken min med den også, for den har en funksjon når man er koblet til wifi som gjør at man kan slå opp ord i teksten man ikke forstår via google. I tillegg, kan jeg klikke på et navn på en person i boka for å lese mer om karakteren. Jeg er imponert og tar av meg hatten eller lesebrillene eller hva enn man skal kalle det. Batterilevetiden skal også være lang. Dette er noe for alle leseløver. Eller hester. Ride, ride ranke på nye eventyr!

Jeg skal skrive mer om brettet når jeg begynner å lese. En av fordelene er også at jeg kun har bøker på den, ikke som på iPaden min der jeg lar meg forstyrre av facebook, fotoredigering, mail og alt annet hodet mitt tenker på. På kindle kan jeg bare lese - og være fornøyd med det. Jeg trenger ikke "multitaske" hele tiden, selv om jeg er lettere avhenig av å gjøre noe hele tiden, jeg er aldri nok som bare meg, men i boka kan jeg være leser. Det er en fin tittel.


Leser du på brett? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar