Follow on Bloglovin

søndag 27. juli 2014

Engelske titler

Jeg satt og skulle fylle ut et skjema for å bestille en bok. Jeg ble spurt om jeg var Mrs, Ms or Miss.
Jeg ble usikker og brukte google:

Miss is for unmarried women = meg

Mrs is for married women = ikke meg

Ms is for 'unknowns' and any woman who wishes to use it = Jeg kunne bruit den tittelen, men jeg had ikke noe i mot å si at jeg er gift. Det var ikke sånn skjebnen min ble. Så, jeg er Miss!


Denne søndagen ble absolutt ikke som planlagt, så jeg tar turen til Bladkongen i håp om å finne noe bedre å lese på enn min egen blogg! *Ler* Her kommer Miss liker ikke søndager til bladkiosken (kongen) og ber om å få være prinsesse. Eller noe sånt. Kyss en frosk. God ettermiddag, alle lesere.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. God aften :) Håper du finner noe som du kan lese på hos Bladkongen. Selv leser jeg svært lite pga svekket konsentrasjonsevne etter hjernehinnebetennelse og fibromyalgi. Men før jeg ble syk leste jeg en bok som gjorde et sterkt inntrykk på meg...Boken heter Jeg lovet deg aldri en rosenhave og er skrevet av Joanne Greenberg under pseudonymet Hanna Green. Hun beskriver psykiatrien i USA på 40-tallet og hun har selv vært innlagt på psykiatrisk avd. En fantastisk bok på alle måter og den er filmatisert også...Og filmen er faktisk bedre enn boka! Hurra for regissøren :) Ha en riktig god natt og sov godt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg leser også lite, men jeg leser litt her og der. Når jeg leser, finner jeg ofte et ord jeg henger meg opp i og vil skrive og legge til mer!

      Slett