Follow on Bloglovin

torsdag 31. juli 2014

Forleng sommerferien - ti tips!



  • 1. Spis is to ganger om dagen. Da kjennes det som dobbelt så mange dager. 
  • 2. Lag all mat ute. Husk Brownies og fruktdesserter kan også grilles. 
  • 3. Bad i sjø eller innsjø. Helst flere ganger om dagen = effekt som i punkt 1
  • 4. Les korte bøker på nettbrett, ala Kindle. Jo flere bøker du har lest, jo lenger kjennes feriedagene.
  • 5. Vil du reise? Der er ikke for sent: Restplasser fra 998,– hos Apollo 
  • 6. Dra på fisketur kombinert med badetur. Ha med engangsgrill = tre sommeropplevelser på en gang.
  • 7. Dra på jordbær selvplukk som i gamle dager. Der står tiden stille som lufta i sommervarmen.
  • 8. Rens reker på bryggekanten. 
  • 9. Ta bilder selv om du føler det er hverdagslige hendelser. Dette er feriebilder. De er gull verdt.
  • 10. Gjør noe du ikke har gjort før. Det gjør sommeren spesiell. Enten det er å lære å svømme, padle i kano, lære å rense rekene selv, eller krabbene for den saks skyld. 

Jeg har selv lest en diktsamling i dag av Per Sivle på Kindle paperwhite. Boka er gratis til nedlasting sammen med 225 andre klassikere på http://www.bokselskap.no. Du kan laste ned i ulike formater. Det er gratis, skrev jeg det? Kos deg! Det gjør jeg og jeg føler meg rik som kan få med meg med gammel litteratur. Fang en sommerfugl og slipp den fri.  Din tanke er fri (les: ferie). 


4 kommentarer:

  1. Jeg fanget litt ekstra sommerfølelse da jeg plukka fire desiliter med fine jordbær i dag- HURRA; sesongen er ikke helet over enda! Jeg har to små jordbæråkre, lagd av to-og-to pallekarmer satt oppå hverandre ;o) Det blir akkurat nok til at man kan røre bær å ha oppå isen ca annehver dag i et par uker. Hvis været klaffer, med nok, men ikke for mye regn, nok, men ikke for mye sol... Akkurat sånn det har vært nå!
    Jeg sender et bær, en badeball og en pinne tilbake!

    SvarSlett
    Svar
    1. På det søte liv var det oppskrit på syltetøy med bringebær og rips sammen, kanskje det kan falle i smak?

      Slett
  2. Forresten: man kan lese bøker gratis på Nasjonal Bibliotekets nettsider også. Mange spennende kuriositeter der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet , men der er det ikke alle som kan lastes ned, på bokselskapet var det kun ting som man kunne laste ned :) Bokhylla bruker jeg masse også.

      Slett