Follow on Bloglovin

søndag 24. november 2013

E-diktet: Når dikt smiler om morgenen (mandag)

Det er mer enn Elling, surkålpoeten, som forkorter seg med e. Bare tenk på e-post. Og via e-post tikker det inn dikt fra e-diktet.no . Hver uke. Det kommer som to mail, en med dikt for barn og en med dikt for voksne.  Felles for dem, er at hver gang tenker jeg litt på ord når de ramler inn blandt beskjeder og reklame og annet mas, og ofte kommer det et smil her i sofaen. 

Det er helt gratis å abonnere, det eneste det koster er litt av tankene mine. Diktene opptar tankene! Og jeg liker det! Jeg blir kreativ av andres kreativitet. På siden til e-diktet deres kan du lese dikt de har sendt ut før. Og alt de sender ut, har de fått tillatelse til. Jeg liker det, at forfatterne kan få være med på laget. Heia poesi!

Vil du kun ha enten barnediktene eller voksendiktene på mail, kan du velge det. I dag kom et Nissedikt for barn. Nissediktet fikk meg til å tenke: Noen gaver er ganske gratis. Og noen nettsteder er veldig bra, uten at alle vet om dem enda. Så jeg drøsser i dag rundt meg: E-diktet. Her er link til siden, og der står det også hvordan du kan få dikt inn i eposten din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar