Follow on Bloglovin

søndag 25. januar 2015

Søndag, tungt sinn og smakebit på søndag

I dag er en tung søndag og jeg vet ikke hva jeg skal føle. Jeg ender med å føle meg maktesløs og liten og dum. Jeg skriver i respekt og håper jeg leses i respekt. 

Jeg fikk vite at en ung gutt noen jeg er glad er i familie med har omkommet. Og jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg får ikke noe som helst ut av meg. Og fæle ting skjer hele tiden. 

VG skriver: 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ung-norsk-mann-fra-longyearbyen-funnet-omkommet-paa-svalbard/a/23380867/

Men han var jo der nettopp! Jeg hørte nettopp om han. Og det gjør det hele enda mer forvirrende. 

Jeg har lyst til å si Fuck asperger, jeg er bare en drittunge som ikke vokser opp. 

Smakebit på søndag er fra Lucie av Amalie Skram. Jeg reiser tilbake i tid. Jeg trenger det. 

Jeg leser på Kindle Paperwhite fra Multicom, en butikk å skrive hjem om.
La´mig se lidt da, om den klær mig." Lucie greb den sorte tylhat med gule blomster, som Nilsen havde lagt fra sig på en stol, og satte den på, idet hun gikhen til spejlet mellem vinduerne.
"Hvergang jeg kommer her, har Du fåt noget nyt. Den fine chiffoniéren der med messingskildter og nipsting, og ruggestolen her, det havde Du ikke sidst jeg var her, og skilderier på væggene."
"Det er rikgit noe å være misundelig på, også", sa Lucie og trak de fine øjenbryn og i en spids bue.  
"Han gifter seg med Dig, ja så gu! Skal vi vedde?" 
Hva leser du i dag? Hva føler du i dag?  

9 kommentarer:

  1. Uff, det var trist å lese om ulykken. Det er ikke alltid lett å forholde seg til triste ting som skjer, og det er fort gjort å bli gående og gruble over dem. Folk reagerer veldig forskjellig, og jeg kan godt skjønne at du er usikker på hva du skal føle. Det går an, det også, å ikke vite hvilke følelser som er riktig for seg selv. Jeg håper det etter hvert vil gå bedre med deg og de andre berørte av ulykken.

    Det var en fin smakebit du delte i dag, forresten. Og boken som du delte smakebit fra forrige søndag holder jeg på å lese nå :)

    SvarSlett
  2. Beklagar det som hänt. Skickar en massa tankar till dig och alla berörda!

    SvarSlett
  3. Kondolerer. Det var trist å lese om ulykken. Det er aldri lett når et ungt liv er over.
    Håper du kan ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten och ha en fin söndag!

    SvarSlett
  5. Tragiskt - beklagar!
    Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  6. Forferdelig trist. Skjønner at du har behov for å lese noe fra annen tid. Ikke lett for deg dette.

    SvarSlett