Follow on Bloglovin

torsdag 25. desember 2014

Lykke eller helvete?

Jeg pendler. Mellom liv og død, himmel og helvete, foto og virkelighet. Med kamera i hendene er jeg sjef. Jeg koser meg. Hører musikk, Bjørn Eidsvågs siste - en julepresang. Jeg får ikke headsetet til å virke og det stresser meg. For jeg vil inn i min egen verden. Der bare ord og lyd og ingen mennesker bor. Der er jeg. Men jeg er også her, i virkeligheten, og jeg sliter nå. 
Modell: Irrealdoll Dryo. 

Jeg pendler i mitt eget liv, min egen bok, min egen sang. Vis meg et bilde, la meg forstå. La meg lytte, og bare forsvinne (les: vinne) inn i hvile. Jeg trenger det. 

Det er torsdag i dag, men det kjennes ikke sånn. For: Det er helligdager. Og jeg vil aller helst hjem fra sykehuset, foran peisen, med en hund på fanget og skrive: Dette er historie. Men det er det ikke. Dette er livet. 

Jeg ser at jeg ikke kan gå så mye lenger. Jeg ser at jeg trenger noen. Jeg ser at jeg vil låne klemmer for det er det man gjør når man vet at noen vil bli lei seg når jeg går. 

Jeg skal lese, men det får bli i morgen. Nå bare hører jeg vakker musikk, redigerer bilder og bare er. Til jeg skal legge meg. 

1 kommentar: