Follow on Bloglovin

tirsdag 16. desember 2014

Luke 16 Kunsten å holde julehemmeligheter

På denne dagen, er min farmor født. Hun ble 90 år hennes siste desember i 1998. Jeg tenker på henne i dag. Og hun er god å tenke på. Det er en sånn farmor jeg kan sitte på fanget til i tankene mine.

Så til nåtiden. Det er luke 16 i seksordsnovellekalenderen min og jeg skriver:


Juledekket bord. Tre glass. Talende dame.

Det er snart jul og jeg sliter med å holde på hemmelighetene! Jeg vil så gjerne vise gavene NÅ. La alle åpne nå. Det ender med at jeg åpner de som er til meg litt på forskudd. Jeg åpnet en i dag. Den var myk og året så langt har vært myke pakker, for det er den første julepakka jeg åpner. Unnskyld for at jeg åpnet, julenisse! Men jeg trenger å rydde. Pakke ut og rydde. I hodet mitt.  

Jeg er ganske kunstnerisk, men ikke like god på å holde hemmeligheter. Så derfor lurer jeg på hva slags kunst det er. Er det kunstløp? Jeg kan forsåvidt gå på skjøyter også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar