Follow on Bloglovin

lørdag 4. oktober 2014

Total forvirring: Lørdagspjatt

I dag er det lørdag. Og jeg visste ikke engang det var lørdag. Og noen spiser lørdagsgodt og har sett på barne-tv. Jeg har lest litt i barneboka om Muselita må de store ørene. Ellers har jeg tatt litt bilder og redigert litt. Jeg har ikke lest eller skrevet noe mer. Noen dager er sånn. I dag trengte jeg søvn. Sov og bli stor. Eller liten. Muselita. 

Jeg har bestemt meg for hva jeg skal gi bort til jul i år. Sånn omtrent i alle fall, for denne nissen liker å planlegge i god tid. Ingenting får komme som julekvelden på kjærringa.

Jeg er sliten i dag og får ikke til smalltalk. Jeg sa i stedet: Jeg er ikke så interessert i å snakke. Nei veil, sa mannen. Men han gikk ikke. Det er noen med meg hvert sekund. Slik er reglene. Regler ligner regler. Og jeg bygger hus av regntak. Drypp, dropp snute, så var eventyret ute. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar