Follow on Bloglovin

torsdag 23. oktober 2014

Å være et tre

med grener og blader og epler 
faller ned 
hugges på en stabbel 
hel ved 
dette var å være et tre

(og er jeg heldig, blir jeg resirkulert til dopapir) 
I dag er en sånn dag, hvor jeg føler for å være en annen. Finne keiserens nye klær. Titte på klesbutikker med fri frakt og retur som Zalando, uten å egentlig planlegge å handle der nå. For, jeg vil ikke ha nye klær. Jeg vil gå i den samme ulla. Jeg vil være den samme ubrukelige, unyttige, som en rose. Så stikker jeg meg selv, for der ute et sted, er det noen som høster av treet. Og jeg kjenner meg: Solgt. Det drypper en dråpe blod, inni meg. Det er bare litteratur, ikke ta det så tungt. Det kunne vært en roman eller ei hel bokhylle. Fra et tre. Høvlet og omdannet. Keiserens nye bok. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar