Follow on Bloglovin

mandag 8. september 2014

Skappelstrikk - mer enn God kveld Norge

Jeg krabber opp i sofaen. Det banker på døra. Jeg tar ullpleddet enda bedre rundt meg og sier: Kom inn. Det var post til meg. Det var Skappelstrikk. Boka fikk meg til å lengte etter ull mellom fingrene og strikkepinner. 

Tittel: Skappelstrikk
Cappelen Damm
Utgivelsesdato:21.08.14
ISBN:9788202447809
Språk/målform:Bokmål
Innbinding:Innbundet
Antall sider:176

Dorthe Skappel har gitt hele landet strikkefeber, og i en tid der det er rimeligere å kjøpe klær enn å lage dem selv, skal det noe til. Hun har fått rendbeisste jenter til å plukke opp strikketøyet. Derfor blogger jeg om den. 

Nå kommer Skappel med en hel bok full av strikkeoppskrifter i samme stil. Alt kan lages av nybegynneren. Jeg er en erfaren strikker, men boka appelerer også til meg. 

Boka har enkle illustrasjoner og fine bilder. Bildene er varme og det går mye i høstfarger. Boka kom akkurat på rett tid. Bildene er av Skappelfamilien som modeller. Maria Skapell Holtweiler har illustrert. Med andre ord er det et familieprosjekt jeg sitter med i fanget. 

Fotografen Agnete Brun har gjort en god jobb med å fremme det nære. Stilen er jordnær og glamorøs på samme tid. Papiret er matt og tykt. Det oser kvalitet men ikke glamour. Jeg liker det. 

Dorthe deler også sitt forhold til strikking opp gjennom livet og om historiene bak de forskjellige oppskriftene hun presenterer. 

Boka rommer alle de klassiske genseroppskriftene så vel som nye laget spesielt til boken. Anbefales! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar