Follow on Bloglovin

lørdag 13. september 2014

Saklitteratur på lørdag: En blogg om asperger syndrom


Paula Tilli opplever verden annerledes, og inviterer leserne til å oppdage hvordan det er på bloggen sin: http://blogg.aspiration.nu Hun har også skrevet en bok: På ett annat sätt: mina erfarenheter Aspergers syndrom – ett autismspektrumtillstånd. Du finner den hos blandt annet Adlibris. 

Paula blogger omtrent hver dag og nytt tema og reflektert innhold er det hver gang. I dag kunne jeg lese om å bli missforstått/feiltolket. Innlegget finner du her: http://blogg.aspiration.nu/att-bli-misstolkad/ . 

Jeg kjente meg veldig igjen. Jeg snakker med hendene når jeg ikke får til samtalen. Da tror folk jeg er ivrig, mens jeg i virkeligheten er usikker, redd og i villrede fordi jeg ikke finner igjen mine egne ord. Og når jeg smiler, så er jeg ikke nødvendigvis glad. Jeg kan være tvert om, men jeg vet at folk vil ha et smil. Det er min maske. Og den fungerer, og jeg kommer aldri til å ta den helt av meg. Masken er en del av meg og min måte å forsvare meg mot andre på. Da slipper jeg de ikke helt inn. Eller ut. For folk blir satt ut av hvordan jeg egentlig har det. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar