Follow on Bloglovin

fredag 26. september 2014

Lørdag morgen

Luna får ikke sove. Hun åpner vinduet og kikker ut.
Det er noe der ute.
Noe som svever og glir sakte mellom husene.
Er det en ballong?
Er det en ...fisk? 
Det står på baksiden av En fisk til Luna, skrevet og illustrert av Lisa Aisato, utgitt på Gyldendal. Den skal leses i dag. 

Fisken har gått seg bort og Luna skal hjelpe den hjem igjen. Jeg kjenner meg som fisken i dag. Og i går og i morgen. 

Imens jeg egentlig blogget, klarte jeg ikke vente med boka. Den er nydelig. Jeg har lest hele og skal lese den mange ganger. Herfra til månen. 

Jeg snufser og snyter meg. Fordi det er morgen og jeg er ofte forkjølet om morgen. Ingenting annet. 

Nå skal jeg se på en tegneserie fra Egmont for boka har jeg alt lest. Og det passet bedre med en barnebok i dag. Det står at En fisk til Luna passer barn fra tre til seks år. Jeg vil si til nittini. 
Boka er vakker og gjør at jeg vil skrive. Og være en fisk på månen, og høre til der. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar