Follow on Bloglovin

mandag 11. august 2014

Studieforberedelser

Jeg begynte dagen med en tur på Ark.no . Jeg begynner å tenke studiestart. Skal/skal ikke. Jeg er jo syk så det er snakk om et lite nettstudie bare, på Høyskolen i Oslo og Akershus. Likevel er jeg spent. For jeg vet ikke, kan jeg klare det? Klart jeg kan klare det teorietiske, men i andre året er det ut i praksis, og kanskje er jeg på sykehus. Hvis jeg enda lever så er jeg nok det. Og vil jeg da klare? Og vil jeg få lov? Praksisen kan utsettes noe. 

Men tilbake til ark, med blanke ark så jeg på mulighetene for studenter. De har kategorisert pensumbøker under fanen Student. Jeg ser at det vil gå med noen kroner. Om jeg lykkes, vil det være helt ok. 

Men hva om jeg feiler igjen? Jeg har fått studieplass, jeg har takket ja, jeg har semesterregistrert meg. Det gjenstår å betale semesteravgiften og å få oversikt over hva studiet egentlig inneholder. Jeg holder meg fast til tastaturet med begge hendene. For jeg er redd for livet. Ikke for skolen, men for at dette er noe jeg igjen gjør bare for andre. For at det skal se fint ut, også er det ikke fint og så vil de oppdage det når jeg faller mellom stolene. 

På en annen side, det er bare på nett, og jeg trenger ikke involvere mange. Foreløpig er det ille nok å se studentweb og fanen student. Det skal jo være positivt, men jeg er negativ. Henger dette på greip? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar