Follow on Bloglovin

tirsdag 26. august 2014

Bok og bolle

Kaptein Sabeltann, er en farlig mann
Apropos barnesanger som ruller i hodet mitt, kom jeg over reklame på Facebook i dag, og det så riktig trivelig og gøy ut! Lørdag 30. august kl. 13.00 inviterer Cappelen Damm alle store og små til høstens første Bok og Bolle! Det blir sjørøverfest og lesing fra Kaptein Sabeltann. Gratis inngang og boller til alle barn. 

Apropos boller, er "Ta en bolle" et uttrykk jeg ikke liker. Jeg misliker det sterkt. Folk sier det når de vil folk skal holde munnen sin. Men for meg, skal hjemmelagde boller, eller til og med kjøpte på Rema 1000 være noe hyggelig. Og jeg vil aldri tvinge noen til å være stille. 

På dansk betyr bolle også noe helt annet, men det får være en annen historie. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar