Follow on Bloglovin

tirsdag 24. juni 2014

Sommerstafettføljetong del 5

Berit på http://beritbok.blogspot.no skrev om sommerjobbing. Jeg lurer på om jeg skal sende henne lønn for skrivingen. Og den skal ikke måles i oppvask, men i store, sorte bjørnebær. Hele øya var full, husker du? 

Apropos kongen, jeg er oppvokst med Knudsen og Ludvigsen. Kanskje kommer kongen. Og jeg likte russisk kaviar, i allefall den rød lodderognen de hadde på rema 1000, med loff, rømme og løk til. Finhakket. Fint skulle det være. Og godt. 

Etterpå, kom oppvasken. Og den tok jeg ofte. Og jeg bar av og til kvister og hjalp til i hagen, men ikke så ofte, det viktigste var å være sammen. Om sommeren. I båt eller på land. 

I mine sommre, var det ikke tid til å ha sommerjobb. Vi var på ferie, så jeg kunne ikke ta jobb der vi bodde. Vi var i stedet på hytta. 8 uker sol og sommer. Da jeg vokste opp, var det sol og sommer og det var shortsvær på 18 grader. Nå vil folk ha 25. Hva er det med folk? Jeg liker ikke det sterke sollyset. Da klarte jeg ikke spise middag på terrassen, spesielt ikke om en veps surret rundt ørene mine. 

Jeg fikk alt jeg trengte på ferie. Båtturer, badetøy, shorts, myggestigg som klødde akkurat passe mye, saltvann i håret og en hund på fanget. Jeg har alltid hatt hund. Det er jo arbeid med å ha kjæledyr og. I alle fall hunder. De skal man gå tur med. Og jeg elsket det. Så jeg gjorde jobben min godt. Godt jobba. Ja, det kan man si. Og jeg svømte som en fisk, så kanskje kan jeg passe på Berits tallerken i en annen episode. 

Hundene våre har vært veldig mine. De visste alt om meg. Så om du vil vite mer, får du besøke dachsen min. Hun bor hos foreldrene mine. Hun har korte ben og store øyne. Hun leser deg. Sånn var sommerene. Jeg, familien, hytta, båten, hunden (den skulle ikke være på kennel, derfor var det norgesferier) den andre hytta, et par familieselskap. 

I familieselskap måtte jeg kaste piler på blink. Det likte jeg ikke. Ikke var det betalt heller. Og det kunne det i grunnen vært, for pilkast var definitivt ikke morsomt med andre en broren min eller pappa. Alle stod og så på pilen som falt. Den var ikke Amor sin og jeg var helt alene i flokken. Helt til vi skulle hjem igjen, da var jeg i ett med mamma, pappa, bror og hund. Det likte jeg. 

Apropos amor, noen sommerforelsker seg. I episode 6 vil jeg at Berit skal fortelle om prinsen. Eller den hun trodde var prins, som kanskje var en helt vanlig gutt som var borte da sommeren dro. Eller er de gift? Takk skal du ha, gift skal du bli. 

Pikekyss fra Oslo, klar for søte sommerminner hos http://beritbok.blogspot.no 

3 kommentarer:

  1. Hei, artig sommerprosjekt! Jeg titter innom dann og vanm, sporadisk men med interesse :)

    SvarSlett
  2. Ha-ha! Prins du liksom! Det jeg ikke vet om prinser, er sikkert verdt å vite;o)
    Ny del er lagt ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg skal svømme over til bloggen din nå

      Slett