Follow on Bloglovin

tirsdag 28. januar 2014

Reisetøfler

Jeg tenkte, at jeg ville være medlem av noe. Noe som sa noe om hvem jeg var. Jeg er ikke bøker, men for å  ha noe konkret, er bloggen om bøker. Ikke for at jeg leser spesielt mye, men for at det er noe andre kan forholde seg til. Bøker er ikke min sykdom eller journal, det er bøker. Bøker man kan sette på hylla om man går lei dem. Kanskje, er noen lei meg. Og jeg setter meg på hylla og leker humpty. Humpty had a great fall. Og så, ligger jeg på gulvet for hylla ville ikke bære meg. Eller var det sånn? 

Men altså, jeg gikk inn på bokklubbenes side for å se om det var noen bokklubb jeg ville inn i. Jeg endte opp med å se reklame for reisetøfler på bokklubbenes side. De reklamerte mindre for bøkene og de ulike klubbene, enn tøfler, turvaffeljern og dunsokker. Reisetøflene var blå og fine med et etui. Jeg skal ikke reise og jeg bestilte ikke tøfler. Og jeg må inn på nettsiden senere for å se om det faktisk var noen bokklubb der for meg. 

Kanskje, fortsetter jeg bare som før. Kjøper det jeg vil lese. Kanskje kjøper jeg en leseapp og leser noen av bøkene på skjerm. Men det er ikke helt det samme, selv om ipaden min er fin. Det skulle helst vært et lesebrett slik at jeg ike ble forstyrret av andre inntrykk på en gang. Problemet er: Jeg liker Kindle, og jeg liker best å lese på norsk, hvilket gjør at jeg ikke kan velge kindle eller må bytte språk. Konvertere meg selv til å være engelsklesende. 

Jeg får lese om tøflene, en gang til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar