Follow on Bloglovin

torsdag 23. januar 2014

Fredag i skyene (Jeg og Gro Dahle snakker og svever sammen)


Det er fredag. Jeg bretter dynene til side. Om jeg holder armene rett nedover kroppen, kommer jeg ikke til å fly. Men så kommer jeg på, jeg og Gro har noen tilbakelagte bursdager og andre selskaper vi skulle vært i. Da må vi ha ballonger! Velkommen til fredagssamtale og ukeslutt og helgestart. Hurra!

Jeg: Hvilken farge er det på din?
Gro: Noen dager har jeg oransj som min farge, noen dager har jeg lilla. Andre dager er det bare svart svart svart!

Jeg: Jeg ser bare håret ditt. Håret ditt er to snorer. Hvilke ballonger har to snorer?
Gro: De doble ballongene, de som to kan holde samtidig!

Jeg: Kan det være at det er vennskapsballonger?
Gro: Ja, nettopp! Vennskapsballonger som bærer oss over både bursdager og andre dager.

Jeg: Jeg kan knyte en flette i en av dine og så svever vi her sammen i skyene. Hva tror du om det?
Gro: Jeg er litt redd det skal bli kaldt.

Jeg: Jeg er litt redd, kan du holde godt i meg?
Gro: Klart det!

Jeg: Hvis jeg går tom for luft når en fugl hakker i meg, vil du plystre liv i meg igjen?
Gro: Klart det! Men ingen fugler kommer til å hakke på deg.

Jeg: Har ballonger evig liv, siden de stiger til himmels?
Gro: Jeg vet ikke hvor de blir av. Håper bare ikke våre ballonger synker over havet, for da kan de bli slukt av hvaler og delfiner, og det er ikke så bra.

Jeg: Jeg vil fargelegge skyene. Nå. På et ark. En rosa. En rød. Fordi det liksom ikke passer sammen. Vi skrives.
Gro: Ja! Hadiobradio!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar