Follow on Bloglovin

tirsdag 21. januar 2014

Det er ikke sant: Fordi

Fordi, jeg trenger å vite alt på forhånd. Fordi jeg behøver å vite hvordan ting slutter. Fordi jeg trenger å vite hvem som sier hei. Fordi jeg trenger å vite at datamaskinen ikke forfølger meg. Fordi jeg trenger å vite at jeg forfølger datamaskinen. Fordi jeg trenger å vite, at du hater meg. Fordi jeg trenger å bestemme når boken slutter, måtte jeg lese den med en gang. Sånn at den ble ferdig i dag klokken 20. Hvorfor hopper jeg skulle egentlig ligge på vent, men er alt lest. Omtale skriver jeg når bølgene har lagt seg. Jeg er så lett i vannet. Jeg også, liker meg der. Jeg gjorde det som liten og. Jeg kunne flyte, og ikke bry meg om noen. Fordi, om jeg sa noe, ville jeg få noe jeg ikke kunne ta imot. Som at genseren min var fin. 

Fordi du leser bloggen min. Fordi jeg ikke kjenner deg. Fordi jeg ikke vet hvem som leser meg, avslutter jeg her. Og undrer, kan jeg lese en gang til? For slik er jeg. Jeg liker å vite hvordan ting går. Er. Blir. Derfor er den, Hvorfor hopper jeg av Naoki, enda på vent, eller er den ikke? Som en julepresang du har tyvtittet på. Derfor, ligger den lest, og skitten av hendene mine, jeg antar de er ekle, hendene mine, derfor ville hun ikke holde dem. Jeg elsker deg på papirlapp, slik andre spurte: Skal vi være sammen, spurte jeg, noen år for sent, jeg skulle være voksen. Men de samme redde følelsene, som dere, de hadde jeg. I morgen.


1 kommentar:

  1. Det er en bok jeg også har på vent. Men jeg skal snart lese den :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett