Follow on Bloglovin

lørdag 16. november 2013

Lørdagsgodt og barne-tv

Jeg satt med reklame fra bokkilden og tanker i hodet. Om at det var på tide å lese litt. Og å anmelde et par bøker, skrive et intervju og sy sammen boka mi. Ja, noen dager innser man: Man kommer til kort. Man blir som et postkort som aldri nådde frem til jul, med ønsker om riktig god jul. 

Nå har du kanskje sett barne-tv med poden eller dagsrevyen med deg selv. Jeg fant et sitat fra den gamle Flåklypafilmen der meieribestyrer Ollvar O. Kleppvold sier:  
Vi er så heldige å ha fjernsynet her i dag, i svart/hvitt og fine farger!
Og litt sånn er det med meg i dag. Jeg finner ikke de riktige ordene, så jeg fyller på med fler. Jeg bruker flere ord på å forklare uten og få sagt noe som helst. 

Og slik gikk det til at jeg gjorde flere og ingenting på en gang. Jeg tok 185 bilder, jeg redigerte et annet,  jeg leste gjennom forumer, jeg svarte på mail jeg ikke husker og jeg laget en julepresang. Nesten helt  ferdig. ALt blir nesten i dag. 

Jeg leste også nesten en side i boka Kaptein Nero. Jeg tror den boka får seile lenge med meg. Den er så god at for hver setning jeg leser, vil jeg gjøre meg et notat. Jeg tar fingrene på macen, og plutselig er det noe som forstyrrer. Og jeg våkner. Slik gikk det til. At lørdagen snart er over. 

Det har blåst nordavind fra alle kanter i følge Ludvig, og jeg er i grunnen enig, her jeg sitter helt stille og leser reklamen for boka bak årets julefamiliefilm, Jul i Flåklypa.

Når det er sagt, eller skrevet, vil jeg få si, jeg vil nok anbefale å lese boka eller fortelle litt om disse karakterene før jeg tar med noen små på kino. Da vil de ha et forhold til figurene og få dobbel seeropplevelse. Vil jeg tro. Det å glede seg til noe og forberede seg, er veldig viktig og en sor del av opplevelsen. Det er vel ikke for ingenting at vi har adventstid i nesten fire uker før julaften? 

1 kommentar:

  1. "Jeg finner ikke de riktige ordene, så jeg fyller på med fler. Jeg bruker flere ord på å forklare uten og få sagt noe som helst. "

    Jeg liker tankene dine, jeg elsker tankekaoset ditt.

    SvarSlett