Follow on Bloglovin

mandag 11. november 2013

Fem på rappen med INGVAR AMBJØRNSEN

Jeg har vært så heldig å mailveksle med forfatter Ingvar Ambjørnsen. Det er blåmandag (for alle mandager er blå?), men det er også ukestart og korrekturlesere ser rødt. Mens noen har hatt en lesehelg bak seg, har noen en skriveuke foran seg. 

I dag spurte jeg Ingvar Ambjørnsen om å få stille noen spørsmål til bloggen min. Her står spørsmålene på hendene, fem som fingrene på hånden, på rad, under hverandre, og Ambjørnsen svarer. Her er vår epost-dialog:


1. Leser du bøker selv, eller er det ikke tid til annet enn å skrive dem? 
 
Svar: Leser masse. Anmelder krim for VG. Leser også mye utover det. 


2. Hva ligger på nattbordet eller dagbordet eller hvordu enn har den?    
Svar: øyebikket: "Hundre års ensomhet" av Marquez.


3. Avis eller bok, hvis du måtte velge? 
Svar: Bok


4. Hvilken bok er den første du leste, som er den første du husker? 
Svar: Husker ikke


5. Og hva i hverdagen går lettest i glemmeboken?  
Svar: Tåpelige telefoner  
Jeg: Takk for at du deler. 
(Nå lar jeg Ambjørnsen fortsette å skrive. Det er da det blir flere romaner.)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar