Follow on Bloglovin

mandag 5. januar 2015

Vis meg et bilde, syng meg en fin sang

Å leve handler om så mye mer enn å lese. Men kan vi lese, kan vi forstå. Litt mer. Bare tenk på Wikipedia.

Jeg er filosofisk i dag. Jeg hører også musikk. Bjørn Eidsvåg synger om dommedag. Vis meg et bilde, syng meg en fin sang. Det er trøst han behøver. Så her kommer et bilde til Bjørn Eidsvåg. Puslett komplett sammen. Modell: Irrealdoll Dryo. 
 
Hjertet banker. Tenk om jeg kjente Bjørn Eidsvåg. Ville han sunget skyfri himmel? Jeg kjenner mange journalister. De har ikke stort å by på, annet enn sannheten om det virkelige livet og jeg lever ikke det virkelige livet. Jeg kjenner noen forfattere. De får meg til å skrive. Jeg kjenner noen dukkekunstnere. De får meg til å fotografere og redigere. Jeg kjenner et par musikere. De får meg til å lytte. Jeg hører, altså spiller de. Opp til dans? Nei takk, jeg danser ikke. Probat har en t-skjorte med det på. Og nå har de nyttårssalg. Så fra det ene til det andre, jeg har handlet noen gaver i dag i nettbutikken deres. Jada, jula er over, men jeg liker å gi litt utenom også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar