Follow on Bloglovin

tirsdag 25. november 2014

Boka på vent: De halvleste bøkene

Jeg kjenner mange bokhyller og kommodeskuffer. Jeg kjenner enda flere bøker. Og enda flere ord. Jeg kjenner ikke like mange forfattere, man blir ikke kjent med dem personlig, bare noen få. Som Gro Dahle, Kari Iveland, Thomas J.R Marthinsen og Ingvar Ambjørnsen. Ja, jeg kjenner noen - litt. Godt nok til at jeg kan sende dem en epost.

Boka på vent i dag er de mange. De mange jeg har begynt såvidt på. Det er Selvportrett ved gravstøtte, Ikke en SÅNN jente, Det blir aldri lyst her og Kraftverk 50. Den siste vil jeg løfte frem i dag. Den kom nettopp ut og er en antologi. Jeg har tre tekster på trykk der selv. 




Kraftverk 50 inneholder et utvalg på 50 tekster fra Kraftverk sin historie:
36 dikt, 13 prosatekster og en samling aforismer. I tillegg inneholder utgaven 17 nye tematekster om å skrive. Jeg har to fra arkivet og en av tematekstene. Kraftverk kan bestilles her. Møt 48 skrivere med levde liv (Som kan skrive historie). Jeg har selv bare bladd litt i katalogen foreløpig, men skal sette meg ned å lese flere av tekstene. De er rike og beriker meg, åpner øynene mine og lærer meg å se bak bokstavene. For hva er en A uten B? Og hva er en B uten noe Bak? Som et bilde? Jeg skriver bilder.

HL.

2 kommentarer: