Follow on Bloglovin

søndag 12. oktober 2014

Smakebit på søndag: Din lillesøster?

Luna Dunhams Ikke en sånn jente, er dagens, søndagens, smakebit til spalten hos Mari i flukten fra virkeligheten.  Ta den til lunsj eller kveldsmat eller når du vil. Du finner den hos CDON og Ark.


"Og selv om jeg fortsatte å klage, elsket jeg i all hemmelighet å ha henne i sengen min. Den lette snorkingen, hvordan hun pleide å telle sprekkene i taket for å sovne, listet dem opp én etter én med små muselyder som best kan gjengis slik: Mieo Miep Miep, og hvordan den lille overdelen på pysjen hennes trakk seg over magen. Min lillesøster. Hun var trygg hos meg til morgengry." 
Resten av boka er litt selvfiksert, litt seksfiksert og litt noe helt annet og mer overfladisk enn jeg liker - noe jeg overhode ikke kan kjenne meg igjen i. Men dette med lillesøster var nært. Jeg er selv lillesøster og veldig takknemlig for at jeg har en storebror. 

Hva leser du på? Nå skal jeg lese noen dikt av Emily Dickinson på Kindle. Kanskje kommer en smakebit derfra, på verdensspråket engelsk, etterpå. Men mest vil jeg snakke et helt fremmed språk, for jeg føler at ingen forstår meg. Da kunne jeg like gjerne hatt et annet språk og bodd på månen. Hei, Luna. 


1 kommentar:

  1. Du vet, jeg strikker og strikker og strikker. For tiden leser jeg ikke på noe. Er glad i å lese, men har liksom ikke roen til det for tiden. Å ja, det med å være lillesøster er fint. Glad du har en storebror :)

    SvarSlett