Follow on Bloglovin

tirsdag 5. august 2014

Send til Kindle

Digitalbok.no er en av de få norske bokhandlerne som gir ut bøker rettet mot Kindle. Funksjonen "Send til Kindle" gjør at flere norske bøker er tilgjengelig i Kindle-format, selv uten omformattering. Jeg har kjøpt og lastet ned singelen Dødsårsak: Kvinne via Digitalbok.no.

De har mye å velge i og har du Kindle trenger du ikke andre leseapper. Men har du det ikke, kan jeg anbefale programet til Adobe: Adobe digital editions. Der er e-bøker lette å lese, lettere enn i Adobe Acrobat reader. Digital edition, som også er gratis, er uansett et greit program å ha, for bøker med mye bilder er gode å lese på stor skjerm. Kindle egner seg best til bøker med tekst.

Kindle, bokhylla på bare 6 tommer, egner seg godt for små leiligheter som mange bor i i dag. Bokhylla har måttet vike plass for flatskjermen. På Digitalbok kan du fylle opp 6-tommershylla med nye titler.

Nasjonalbiblioteket og Bokselskapet.no byr på gratis nedlastbart av gamle klassikere og verk, men for nyoppdatert litteratur anbefaler jeg Digitalbok.no. Bøkene er kategorisert etter sjanger men også etter pris. Du finner mange bøker å velge blant til under hundrelappen. God lesning!


P.S Innlegget er IKKE sponset. Jeg simpelthen liker Digitalbok.no sine funksjoner og utvalg.

1 kommentar:

  1. Hei sann!
    Jeg skriver i det minste litt raskere enn tidligere. Lesinga går akkurat like treigt som den har gjort i hele sommer. Jeg leser litt på iPad´en, men den er for tida beslaglagt av mitt livs store kjærlighet, som leser Vidar Sandbecks bøker digitalt på nasjonal bibliotekets sider. Jeg er fornøyd med å måtte vente, tidligere har han kun lest aviser og litt jaktblader, så å ha fått ham interessert i litteratur er litt av en bragd.
    Forresten har jeg kasta ballen tilbake- håper jeg kasta langt nok...

    SvarSlett