Follow on Bloglovin

mandag 4. august 2014

Lister

Jeg trenger lister. Ikke bare fordi jeg liker lister, men for å holde oversikten. Spesielt over julegaver. Og jeg som allerede har begynt å handle dem inn, i alle fall bestille, må lage en liste. Og jeg trenger også en liste der jeg husker på bursdagene og farsdagen i mellom. Og så er det jul. Høres det enkelt ut?

Det er det ikke. Det er komplisert å ikke kunne ta ting på sparket, og å ikke kunne ta egne valg. Det er komplisert og alt annet enn lett. Men det er. Dte er noe. Noe mer enn ingenting. Og noen ganger er ingenting alt. Og alt ingenting. Om jeg skriver meg bort nå? Jeg er usikker. Jeg trenger en liste for å få gjort tingene mine i kveld.

1. Skrive det du skulle skrevet til legen klokken 11.00
2. Skrive hjem. (Dette er ingenting å skrive hjem om, men jeg kan fortelle om tordenværet som ruller over byen. Det er vakker bass og søt musikk. Kanskje står et par sammen, tett sammen, under en paraply eller et tre. Og en dag er de kanskje familietre.)
3. Det har jeg faktisk glemt.


1 kommentar:

  1. God aften HL :) Lister er et must!! Med hukommelse som en gullfisk/3.5 sekunder...så ramler det meste ut av hodet og da er jeg avhengig av lister :)

    SvarSlett