Follow on Bloglovin

mandag 4. august 2014

Å jobbe med en bok

Jeg prøver å skrive. Jeg har skrevet i to timer i dag. Jeg er egentlig fornøyd med innsatsen. Jeg er på sporet av noe. Et eller annet. Og blir det som jeg har tenkt, skal det bli en bok som kan utgis som roman, selvopplevd roman.

Det er klart, jeg vil trenge hjelp på veien. Og jeg kan ikke si så mye om prosjektet enda. Og jeg vet ikke om jeg dør før det blir ferdig. Jeg vet lite. Men jeg vet at jeg skriver i dag. Om ikke annet. Jeg smaker på ordene mens jeg skriver. Jeg er mett nå og tar en pause.

Jeg har snakket med en forfatter som, om boka går i boks, stiller opp med for- eller etterord. Det kan bli bra, om jeg får til. Men litt om gangen. Litt. Bittelitt. Smaker på bokstavene. Ordene er for lange nå. Jeg er mett og tar en pause. Pust.

Skriver du? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar