Follow on Bloglovin

søndag 3. august 2014

Johan Herman Wessels Utvalgte Småvers

Disse versene av Johan Herman Wessel likte jeg og leste på min Kindle. Versene fikk meg til å smile. Og det er ikke verst, på en søndag som denne. Versene handlet om vin og kjærlighet og dyd. Mest av alt likte jeg strofen:
At Smørrebrød er ikke
Mad,
Og kierlighed er ikke Had,
Det er for Tiden hvad jeg
veed
Om Smørrebrød og
Kierlighed
Det er søndag og det går mot kveld. Om drøyt to timer, skal jeg sove. I morgen skal jeg forsøke å registrere noen papirer i forhold til nettundervisning. For å bli litt visere. Men jeg vet ikke om jeg får gjennomført, derfor er det veldig blandede følelser. Jeg vil i stedet bare skrive og glemme virkeligheten. Men jeg liker sannheten. Så jeg skriver om den vonde sannheten til meg selv. Hvor er jeg? Jeg kan ikke høre meg her jeg taster. Ok, kjærlighet er ikke hat. Men hva er det da? Egentlig bryr jeg meg katten. Mjau.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar