Follow on Bloglovin

tirsdag 5. august 2014

Godt nok (skrivestafettføljetong)

Vi er over i august og det er enda et par uker igjen av sommerstafettføljetongen til Berit og meg. Hun kastet ballen høyt og jeg tok i mot. Det er helt greit. Jeg lurer på hva hun egentlig lurte på. Om det var greit det hun skrev? Og om greit nok var godt nok? Hele føljetongen har vært:

Skriveglede. Og det er helt alright og godt nok. Og jeg smaker på ordet og liker måker. I motsetning til Odd Børretsen. De skriker om alt de vil ha: reker og pølser og... 

Bare fantasien setter grenser for en måkes appetitt. Menneskebarn derimot, må ha det inn med teskje. Til og med jordbær kan spises med skje. Eller på et strå. 


Noen spiser for mye, andre for lite. Og noen ganger er begge deler godt nok. Så lenge man forsøker å leve. Og overlever. 

Dette er en slik dag jeg ble veiet og funnet for lett. Jeg vet ikke hva man skal skrive om det. Annet enn: Det er en ny uke. Og den vil antakelig medbringe seg mer tvang. Det blir ingen ny start, bare en evig fortsettelse. Fra dag til dag. Men noen dager, endrer verden seg litt. Som første skoledag. Men ingen er der, enda. 

Mange snakker om bikinikropp og sommerkropp. Jeg kan ikke forstå hva de higer sånn etter. Kropp er kropp. Det viktiste er hvem som bor i den. Hva sier du Berit? Skriv om bikini og badedrakt og solhatt, enda du ikke skal på stranda. Klarer du det? 

Snart er det vinter og jeg tar av på meg hatten (les: lua i ull) og svelger rød solhatt og noen kameler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar