Follow on Bloglovin

torsdag 14. november 2013

Tilbake til littertauren

Da jeg vokste opp, spilte vi et skuespill med mange sanger i. Vi øvde en halv evighet på skolen og sydde kostymene delvis selv. Det ble deretter. 

Sangene har festet seg til hjernebarken, og i dag fikk jeg, som lyn fra skyfrimmel, sangen med linjen "tilbake til naturen" på tunga. Jeg kunne sunget, så godt husker jeg den. Heldigvis, fikk det meg heller til å lage tittelen tilbake til litteraturen i dag.

Og der begynner torsdagen. Jeg åpner bokblogger.no, ser litt hva andre har holdt på med mens jeg hvilte frokost. Ja, jeg må hvile litt om morgenen. Jeg ser, jeg er ikke den eneste nissen som leter etter juleideer. 

Jeg ser også, at noen leser de tykke, gode romanene, nylanseringene som kommer om høsten. Men de fleste bokslippene har allerede vært, så man kan gå i butikken på innhøsting. Eller skrive julegavelisten og sende til nissen. 

I ettermiddag, skal jeg skrive til en forfatter. Jeg må bare kvinne meg opp litt, enda hun ikke er skummel og enda vi allerede har avtalt det. Jeg er så liten om morgenen og om kvelden. 

Nå skal jeg krabbe opp i sofaen og vente på postmannen. Jeg har noen bøker bestilt. Det er noe eget med bøkene i hånda. Jeg har ipad, men skulle jeg lest digitalt, ville jeg tatt tingen mitt i mellom bok og pad: En kindle eller annet rent lesebrett. Det får bli Til fremtiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar