Follow on Bloglovin

fredag 30. januar 2015

Bok om døden

Jeg leser i romanen Kjære søster av Alf Kjetil Walgermo og det slo meg, at jeg som ikke leser aviser, savner dødsannonsene, spesielt de i Aftenposten. Jeg savner å se symbolene man kan plassere i dem. Jeg savner ordene fra de som står igjen. 

Jeg leste om Kjære søster utgitt hos forlaget Cappelen Damm i dag. Og det slo meg, jeg er ikke voksen. Målgruppa var 11-16 år. Jeg er 31 og liker boka. Én ting er å like barnebøker for de minste, fordi de ofte hendvender seg SAMTIDIG til de voksne som leser for barna, noe annet er å være 11-16 år. Og jeg lurer på om jeg er 11. Jeg tror kanskje det. 11 år og misunnelig og sjalu og i konflikter. 

Nå skal jeg lese videre. Jeg måtte bare forevige dette. 

P.S. Jeg kan aldri skrive en voksenbok. 
P.P.S. Jeg er ikke voksen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar