Follow on Bloglovin

lørdag 20. desember 2014

20. desember og fire dager til jul

Det er lørdag og butikkaos. Det er lørdag og ekstravakter, vikarer og studenter på jakt etter litt ekstra penger i januar. Og det er ivrige shoppere på julegavejakt. Jeg ærklærer fare for liv og helse i parkeringshusene. Det kan gå en kule varmt. Så, kjør forsiktig. Dagens seksordsnovelle lyder: 
Åpent kjøpesenter. Fulle bæreposer. Tom lommebok. 
Jeg teller ned til jul. Det er fire dager. Fire dager til besøk. Og jeg venter mange pakker. Jeg er litt redd, for jeg liker ikke for mye på en gang. Så jeg håper folk som er glad i meg har vært moderate. 

Jeg er generelt redd. Og reddharen har prøvd å lese bok og å lytte til musikk. Uten stor suksess. Nå blir det litt foto. Når jeg fotograferer, ser jeg, lever jeg, leverer jeg. 

H. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar