Follow on Bloglovin

onsdag 8. oktober 2014

Ikke en sånn jente

Jeg glemte helt å skrive boka på vent i går. Det blir: Ikke en sånn jente. 

Cappelen skriver i pressemeldingen: 
Denne samlingen vittige, kloke og forbløffende åpenhjertige personlige essays fra skaperen av og stjernen i suksesserien GIRLS etablerer Lena Dunham som en av dagens mest originale ogtalentfulle unge stemmer. 
Ikke en sånn jente setter Dunham søkelyset på de erfaringene som er med på å forme ens liv: forelskelse, ensomhet, å veie ti kilo for mye selv om alt en spiser er sunt, å skulle bevise at du er best i et rom fullt av menn dobbelt så gamle som deg, å beholde venninner, å kvitte seg med dårlige kjærester, å finne ekte kjærlighet og, det vanskeligste av alt, å bevare troen på at akkurat din historie fortjener å bli fortalt.
Lena Dunham (28) er filmskaper og skuespiller. Hun skrev og regisserte filmen Tiny Furniture som hadde premiere i 2010, og hun er skaperen og stjernen i HBO-serien Girls.
Hun har fått åtte Emmy-nominasjoner, som manusforfatter, regissør, skuespiller og produsent. Hun har vunnet to Golden Globe priser for Girls. Dunham er også den første kvinne som er blitt tildelt en Directors Guild Award for utmerket regi i en komiserie.
Personlig er jeg en jente som liker rutiner og forutsigbarhet. Derfor strider det litt imot å skrive Boka på vent hos Beate en dag for sen. Jeg er for sen. Og det gjør vondt. Men det har vært en skikkelig vanskelig uke sålangt. Bokstavlig. 

Jeg er definitivt tidspessimist. Jeg tror ting tar lengre tid enn de gjør og møter alltid opp i god tid. Så å komme for sent til spalten, er noe jeg ikke liker. Jeg beklager på hele bokhylla mi sitt vegne. For jeg klarer ikke engang å lese for tiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar