Follow on Bloglovin

fredag 10. oktober 2014

Fredag

Så kom slutten av denne uken også. Eller, i hodet mitt slutter helga på søndager. For helgene er ikke fri. Jeg er syk 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. Helgene er bare litt verre enn ellers. Motsatt enn for deg? Kanskje fordi vi er ulike. 

I dag kom jeg over en bok som minnet meg om at vi er forskjellige og selv om jeg seilet ubemerket gjennom skolegangen, med suverende resultater, gjør noen av de som skiller seg ut ikke det. Forfatteren av boka jeg skal fortelle om er født i 1992. Han ble diagnostisert med konsentrasjonsvansker. Nå har han reist sin egen sjø, med andre, og skrevet bok selv. Ta en titt her: 

http://harvest.as/artikkel/et-sted-i-isodet


Tilbake til meg, fredag, helg. Det er fotball i dag. Skal du se? Landslaget spiller. Ballen er rundt. Kan alt skje? 

Jeg gleder meg til natta. Da kan jeg sove, hvile, drømme. Og så kommer vinteren. Det er tid for å gå i dvale nå. Jeg fryser og trenger varmere klær. Jeg besøker Zalando. Jeg løper videre til sportsbutikken Sportamore. Vi trenger alle å løpe av og til. Enten mental flukt eller en reall treningsøkt. Det er ikke for ingenting at mange er medlem på sats. 

Jeg fikk brev i dag. Brev om at jeg må bli på sykehus enda lengre. Men, det visste vel alle. Alle unntatt meg som øynet et lite smutthull. Og nå piper en mus om julevisa og snart kan vi alle feire jul igjen. 


1 kommentar:

  1. Fint skrevet Helene. Håper du finner noe fine varme klær du kan kjøpe deg. Det fortjener du <3.

    SvarSlett