Follow on Bloglovin

mandag 29. september 2014

Høstferie

Hvilken bok ligger ved siden av deg nå? Ved siden av meg, ligger tegneserien Zelda og fagboka I am Aspien Girl og fagboka fortellerkunst og romanen Selvportrett ved gravstøtte. Jeg får meg ikke til å lese. Bare taste litt. Til og fra. Til leserne mine fra en vaskeklut. Klut? Ja, jeg har kastet håndkle. 

Jeg kjenner meg veldig sliten. Luften har gått ut av ballongen. Jeg må lære meg å puste, om igjen. Og hvordan gjør man noe så grunnleggende? Det vet jeg ikke. 

Jeg har mailet med Cappelen i dag for å få oppklart noen datoer, det gikk brillefint. Jeg har god tid på å sende mitt bidrag. 

Jeg har hatt en vanskelig samtale med noen. Jeg skal ikke utbrodere det mer. Det er tross alt en blogg om bøker. Og det som rører seg rundt, i, foran og bak litteraturen. Og der, kommer friminuttet inn. Når man har litt fri, så kan man lese. Og det gjør mange nettopp nå. Det er høstferie. På fjellet sitter noen jeg kjenner med ei god krimbok. Krim er litt for skummelt for meg, for jeg drømmer om det meste jeg leser om natten. Drømmene mine er helt virkelige. 

Nei, jeg vil heller mate sauene jeg. Og telle dem. Til jeg sovner. Lese? Det kan jeg gjøre i morgen. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar