Follow on Bloglovin

lørdag 12. juli 2014

Tankereiser og andre blåbærturer

Jeg legger meg til lyden av en vifte. Det kunne vært en humle som surret. Og i morgen er du honning.

 Jeg assosierer, for i dag, i dag har det vært altfor mye. Men i morgen, i morgen blir ikke annerledes. Jeg liker historien om Annie og har sangen hennes i hodet. Notene som triller musikk. Ordene som synger. Om i morgen. Men det er sant, det blir sol. Bare ikke på alle måter. Været blir sol, spår yr. Er du yr? Eller vil du kansjhe leke eller få være litt i barnehistorien i en halvtimes tid? 

Jeg leter etter en barnebok. En som kan leses lett på bokhylla.no. Uten vanskelighet. Og med fri flyt av ord, ord, ord. Jeg foreslår denne av Alf Prøysen:


For om sommeren, er noen ganger de små tingene, som jordbær, blåbær og et myggstikk, veldig store. Og sånn flyr sommerferien avsted for store og små. Og teskjekjerringa og Alf Prøysens språk, håper jeg får bli med på tur mang en sommer. Så lenge du er på norsk ip-adresse kan du lese boka gratis på bokhylla.no, nasjonalbibliotekets side. 

Og når du er ferdig, kan du jo synge om katten i vinduskarmen. Mjau herfra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar