Follow on Bloglovin

lørdag 26. juli 2014

Forfatterintervju med Lisa Aisato

I sommer stiller jeg forfattere sommerspørsmål. Lørdag (som er nettopp i dag) er barne-TV og lørdagsgodt. Eller kanskje grilling og is, siden det er sommer og meldt 33,4 grader i Oslo. I dag fant jeg frem til barnebokforfatter og illustratør, Lisa Aisato. Hun har vært aktuell på mang en bokblokk i forbindelse med samlesing i år og hun tegner for Dagbladet. 

1. Strand eller by? 
Jeg er ikke så glad i å ligge på stranda, syns det er kjedelig og litt for varmt. Liker meg bedre i skyggen med en bok, gjerne på en cafe i byen.

2. Se på fuglene på himmelen eller fiskene i saltvannet? 
- Selvsagt liker jeg best å se på fuglene :)


3. Bikini eller redningsvest? 
Er det mulig å velge bort begge og si sommerkjole isteden? Jeg liker meg i båt så lenge jeg ser land, men er vi ute på åpent hav kan jeg føle meg litt ensom. Så sommerkjole på bryggekanten passer best for meg.

4. Avis eller bok? 
En god bok trumfer avisen når som helst.

5 Tegne eller skrible?
Tegne til jeg jeg blir hundre år!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar