Follow on Bloglovin

mandag 21. juli 2014

Forfatterintervju med Gro Dahle

Jeg skrev til Gro Dahle, forfatteren som skriver både for liten og stor, i går kveld, og her kommer fem på rad. 

1. Liker du sola? Er den rund eller lange streker?
- Ja, jeg liker sola. Den er verken rund eller lang for meg, men altomfattende og overalt og fra alle kanter.

2. Hva er best is og jordbær eller lukten av grillmat?
- Is og jordbær er bedre enn lukten av grillmat, syns jeg, men grillmat er bedre enn lukten av grillmat og bringebær er bedre enn jordbær, syns jeg, og is kan være så mye, og ikke all is er godt, syns jeg, så det var vanskelig å svar. Så jeg sier bare Ja!

3. Bikini eller badedrakt?
- Definitivt badedrakt!

4. Ferskvann eller saltvann?
- Definitivt saltvann!

5. Å skrive eller å lese?
Lese!



Hva passer vel bedre å snakke om sommeren nå som det er meldt 28 grader i skyggen i dag? Hva gjør du i sommervarmen? 

1 kommentar:

  1. I dag har jeg slumra i skyggen og lest ferdig ei bok om slummen i Mumbai. Jeg bør ikke klage når det blir for varmt: vi har rent vatn i massevis, det er ren rundt oss, vi har ren luft og mer enn nok mat. I perspektiv bli til og med lunken grillmat helt greit. Sjøl om det ikke akkurat er særlig fristende.
    I tillegg er det skrivemaraton! Jeg skriver bokomtaler og en stafettetappe, og kommer til å lese meg bakover her til jeg er a´jour!

    SvarSlett