Follow on Bloglovin

fredag 31. januar 2014

Sam-tale med Dahle

Som seg hør og bør på en fredag, har jeg og Gro Dahle vår fredagssamtale. Les oss om du vil!

Fredagssamtale med Gro Dahle, fredag 31. januar.

Hei Gro. Jeg tror jeg har falt ned fra himmelen. Så lite husker jeg av reisen vår, som ballonger oppe i skyene. Men jeg tror jeg enten har slått hodet veldig hardt, eller bare er veldig fremmed der jeg er.

Jeg: Hvor er vi nå?
Gro: Vi er midt ute i vinteren, dypt ute i snøen og på slutten av januar allerede!

Jeg: Er vi i våre egne kropper?
Gro: Kanskje vi er mest inne i ordene våre? Det er ordene som flagrer og flyr her i denne mailen i hvert fall!

Jeg: Kan du se meg?
Gro: Ja, midt ute i alle ordene syns jeg at jeg kan se konturene av noen som jeg tror er deg!

Jeg: Jeg ser deg. Fordi du er viktig for meg. Hvorfor ser du mine bokstaver som mer enn kråketegn?
Gro: Det er rart med bokstaver! At de samler seg i ord på denne måten, flokker seg sammen i setninger, som du kan sende ut og som jeg kan lese og forstå. Det er ganske magisk!

Jeg: Jeg trenger flere språk. Hvilke kan du?
Gro: Jeg skulle gjerne kunnet mange. Kråkespråket for eksempel. Og hundesprpåket. Slik det er kan jeg bare norsk og engelsk veldig bra,men jeg kan lese litt spansk og fransk. Tysk har jeg forsøkt meg på, babler i vei, kan akkurat så lite at jeg ikke er redd for grammatikken!

Jeg: Jeg er redd. gulvet er hardt og jeg plasserer bena før hodet. Tar vi hodet først, stuper jeg kråke. Jeg liker kråker. De er fugler, som kvitrer. Jeg er en kiwi, fuglen uten vinger. Hvilken fugl er du?
Gro: Jeg er gåsa, tror jeg.

Jeg: Snart kommer våren, og fulgesang. Den er så høy, jeg trenger volumknapp. Har du det sånn?
Gro: Jeg er veldig veldig glad i fuglene. De kan synge så høyt de vil. Det er verre med menneskene. Der skulle jeg gjerne hatt volumknapp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar