Follow on Bloglovin

tirsdag 26. november 2013

Kom alle sammen bli med..

En eller annen barnesang begynner akkurat slik. Og jeg kjenner meg litt som et barn. Men nok om det. Jeg har gått litt rundt i mitt virituelle hus, sett bort på naboene og besøkt et par av bloggerne, før jeg litt hvileløst endte i sofaen igjen, med den tyngste boka, macbooken. Den boka, kan snakke, lese og skrive. Nå snakker og skriver den. Midt i fanget mitt. Den spør, fryser du? Ja, jeg fryser, jeg er kald, jeg lurer på om jeg begynner å bli syk eller om det bare er et bittelite varsel, litt som lyse rødt. Lyserødt i ett ord er rosa. Som babyrosa, kanskje? Jeg knyter en sløyfe av den tanken, og forteller om min lille bloggreise. Var du med? Det er nemlig ikke lenge siden jeg oppdaget norske bokbloggeres portal via facebook. Og nå, nå er jeg en bokblogger selv. I sin sarte oppstart riktignok, men noen titter på siden min, noen leser kanskje noen linjer, over ellre under kaffebordet. Her i fanget, ligger macbook pro. Den skal nå over i hvilemodus og kroppen min skal legges i sovemodus, til onsdag vekker meg. I morgen, i morgen vil jeg lese litt. Og kanskje smile til macbook. Den kan smile tilbake da, om jeg skrur på photoboot. Magi? Neida, bare en fornying av speilet og kameraet i ett. Hvem ser du der? En ailien, lost in space. God natta. (Ser etter stjernene og nynner på starwars. Jeg har faktisk plystret i dag. Jeg som aldri plystrer plystret for å spore av tankene, eller spore de på, noe konkret, jeg lette og alt jeg fant var plystretonen. Kan du plystre?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar