Follow on Bloglovin

torsdag 21. november 2013

Hva sier reven

Jeg vet ikke hva reven sier, men jeg, jeg sier Hurra! Dette er en morsom barnebok med store bokstaver
og få bokstaver, det er fantasi og det er rim og jeg fikk være med å dikte (kjentes det ut som).
Boka er stort format, og vakker å bla i. Tegningene er av Svein Nyhus og teksten av Ylvisbrødrene. Hvem ellers kunne finne på dette? Og hvem ellers kunne illstrert det bedre? Ikke vet jeg. Dette er et stykke humor, eventyr, fantasi og realitet blandet sammen til et kunststykke av en barnebok, og layouten er nostalgisk og jeg kjente at jeg er fem år igjen. Hvilket ikke stemmer, men hva gjør vel det når alt annet jeg skrev her nå er rett? Én feil må jeg få ha.
Bok: Hva sier reven
Forfattere: Ylvis
Illustratør: Svein Nyhus
Form: Bildebok
Forlag: aschehoug
Kilde: Kjøpt på Norli (og den er i omtrent alle andre norske nettbokbutikker og)

P.S. Jeg lagde også et par egne revestreker, sånn til halen av innlegget.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar