Follow on Bloglovin

onsdag 21. januar 2015

The quiet room

Noen bøker, er ikke lagd for meg. Dette var en slik bok. Med masse vakre naturbilder og noen små linjer på engelsk som gjorde naturen sterk, levende, følsom, farlig. Jeg ble redd. Jeg lukket boken. Jeg leter etter ideer å blogge om. Det var ikke denne boka i alle fall. Jeg lukker den. Sa jeg det? Tanken var god, men jeg feilet. Jeg klarte ikke forholde meg til den. Og sånn er det å kjennne seg helt feil i smafunnet. Å ikke passe inn. Og sånn er det, i dag. 

Tilbake til litteraturen. Og ikke naturen. Men skoa. Hva? Hva har sko med litteratur å gjøre? Ingenting, jeg bare søker etter fotfestet. Og der nede på gulvet, finner jeg det. Det lille i det store. Jeg ser på små og store sko hos Nelly. 

Hva får deg til å velte? Eller velter du ikke så lett..?

1 kommentar: