Follow on Bloglovin

mandag 19. januar 2015

Det seneste sene

Det er kveld og jeg går snart i dvale. I morgen er det litt av hvert som står på programmet. Jeg skal blandt annet blogge om en bok på vent til tirsdagsspalten hos Beathe. Også skal jeg nettshoppe litt. Jeg trenger ikke klær, men jeg skal likevel besøke Nelly for å lete etter gaver. Jeg er veldig glad i å se etter gaver, planlegge i god tid også videre. Dessuten er jeg opptatt av tall og tilbud. Jeg leser for eksempel alle ukens nettilbudsaviser fra Coop Obs, Prix, Coop Extra, Europris, Spar og listen vil egentlig ingen ende ta. For tall er så konkrete og så lette å snakke om. Jeg kan dele de med de rundt meg. Og de blir glade. Jeg har lært meg dette. 

Boka på vent skal jeg ikke røpe før i morgen. Men den er absolutt noe jeg gleder meg til å vise fram. Det er ikke så mange ord i boka. Det er mer Do It Yourself. For jeg vet du kan. 

Jeg jobber med det, det å stole på noen. Men det faller ofte sammen. Og i dag har ikke fått rettet opp i helga. Og jeg vet, jeg vet i morgen blir avgjørende for kommende uke. Derfor er det skummelt å gå å legge seg. Jeg leser ikke bok på senga, men om livet mitt var en bok, ville det vært en skrekkbok. Skrik! Iiiik! 

Og nå smiler jeg. For det er gøy å skrive innimellom. Visualisere med ord. Fra ord er du kommet, til ord skal du bli. Det er nesten sant. Når man blir født står det en notis i lokalavisa. Når du dør, en annonse i Aftenposten. Livet i mellom, bor i andres liv, relasjoner, bilder, blogger, brev, eposter osv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar