Follow on Bloglovin

søndag 18. januar 2015

Det har jeg aldri tenkt på før!

Jeg leste i en blogg om ei som hadde flyttet fra Bergen til Oslo, og ikke savnet Bergen. Eneste minuset med Oslo var at det var lengre å gå til ting. Det har jeg aldri tenkt på før! Med store byer er det jo en kiosk på annenhvert hjørne og en tigger rett ved. Det er mange butikker. Det er mange utdanningsbygninger, tusenvis av hybler og kollektiver, det er gatekjøkken og det er søndagsåpne butikker. Hvor som helst. Overalt. 

Jeg er litt knust i dag. Mye på grunn av hendelser i går jeg ikke kan si noe om, men også for, på selveste bursdagen min i dag sletter en facebookvenn meg. Jeg trodde ikke man gjorde sånt, på en sånn dag. Men hva vet vel jeg om det nevrotypiske livet? 

Fint lite, tydeligvis. I morgen er det mandag. Jeg vet at på mandager kommer folk på jobb. Og går på jobb. Jeg vet alt dette. Og nå skal jeg lese litt, for å vite enda litt mer. Men jeg skjønner ikke helt boka med alle forholdene. Hvorfor rømmer de ikke bare? Fra menneskene som danser med dem, snakker med dem, baksnakker dem, ler av dem? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar