Follow on Bloglovin

lørdag 13. desember 2014

Luke 13 - Luciadagen

Jeg skrev denne seksordsnovellen. De tente lysene er de spente barna og nå vil de ha Lussekatter. 

Tente lys. Hvite skjorter. Brent stearin. 

Det er en slik morgen som aldri slutter å være morgen. Jeg er enda trøtt. Og snufsete. Jeg er forkjøla når jeg er trøtt. Det er morgen. 

Jeg hendvender meg til leserne mine mens jeg leser Manilahallen av Ruth Lillegraven. Den er så vakker at jeg vet jeg ikke hadde klart tilsvarende. 

Jeg kjente engang en familie som het Lillegraven. Kanskje er de i slekt. Hun ene jobbet i barnehage og sørget for at jeg fikk etter-skoletid-jobb. For jeg var jo så flink med barn. De visste ikke at jeg var barnet. 

Men jeg skal ikke grave mer i sandkassa nå. Jeg skal motivere til julebakst og lussekatter. Jeg så oppskrift inne på Det søte liv på "Verdens beste" Lussekatter. Ta en titt og bak i vei. Lyse gult. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar