Follow on Bloglovin

fredag 26. desember 2014

Fredagsbloggen

Jeg hører musikk. Jeg fikk headset i julegave, trådløst, bluetooth (blå tann, har du ikke pusset tennene? Det har ikke jeg heller. På fire år.), og i dag kjøpte jeg en cd på itunes med gavekort jeg fikk. Jeg fortalte om musikken til en venn, og fikk dette sitatet tilbake: One good thing about music, when it hits you, you feel no pain - Bob Marley. 

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Musikk som er godt skrevet, er som en klem. Jeg hører I am a bird now, et album av Anthony and the johnsonsons og You are my sister, er favorittsangen. For jeg er det. Jeg er søster. En syk søster. Jeg går til Munk og skriver Syk pike. 

Jeg har en midt på treet dag. Der bor stammen. Og jeg savner den. Jeg er alene, jeg har ingen stamme. Ikke som jeg kan være hos. Jeg er syk pike. 

Jeg skriver, altså er jeg. Enda i live. Og jeg hører musikk og den klemmer meg på begge sider av hodet. Headsetet har myke puter. Jeg vil nesten synge. You are my sister. Nei, det er meg det! 

Jeg snakker med musikk og bilder. Jeg lager ikke musikken selv, men kjenner meg igjen i den. Og finner meg. Der er jeg. Det var ikke meningen jeg skulle være her, men her er jeg. 

Jeg så film i går, Adam, om en gutt med Asperger syndrom. Der er den setningen. De skulle ikke være der, men der var de, beverne i parken. Jeg er også feilplassert på jorden. Og derfor strikker jeg engler på motorsykkel. Henger du med? 

Jeg skriver, altså leser du. Lurer du på noe? Hva gjør du i kveld? (Ja, klokken 18.30 er kveld, nesten natt, for meg.)


1 kommentar:

  1. Av og til er jeg litt misunnelig på dere som kan nyte musikk, leve dere inn i den..
    Jeg så Per Fugelli i det tv-programmet til Anne Lindmo i høst, og han fortalte om AMUSI. Har du hørt om det? Det hadde ikke jeg, men det er på en måte å være musikalsk dyslektiker! Hører ikke tonesammenhengen i musikk, hører ikke at musikk er fint... Jeg er heldigvis ikke helt der, men musikk kommer dessverre langt ned på prioriteringslista mi. Et potensielt nyttårsforsett der! Prøve å engasjere meg litt mer i musikk ;o)

    SvarSlett